Information inför årsmötet 24 augusti 2020

Folkrörelsearkivets årsmöte närmar sig. Vi hoppas på ett högt deltagande. Eftersom förbudet mot folksamlingar över 50 personer fortfarande är i kraft och vi också i övrigt behöver ta ett ansvar för att hålla ned smittspridningen, så hålls årsmötet över länk med hjälp av verktyget Zoom. Om du eller din organisation tidigare anmält ombud, försäkra er om att rätt e-postadress meddelats oss. Inbjudan till Zoom-mötet sker via ombudens e-postadresser. Tänk på att det kan ta lite tid att komma i ordning med inloggning och avprickning i röstlängden av ombud. För att logga in behöver ni kunna ange det lösenord som står i inbjudan.

Dagordning och årsmöteshandlingar finns på Folkrörelsearkivets hemsida: http://www.fauppsala.se/arsmote/.

Sen förändring i valberedningens förslag
På grund av att en styrelseledamot nyligen meddelat att han inte kan ställa upp för omval till styrelsen, sammanträder valberedningen under denna vecka för att kunna komma med ett nytt förslag till styrelseposten.

Välkomna!

Örjan Simonson, arkivchef Folkrörelsearkivet för Uppsala län